Vlaďa

Dňa 24.3. sme vyrazili do Česka na dvojtýždňovú stáž. Prišli sme okolo piatej a ubytovali sa.

Na druhý deň v pondelok sme museli absolvovať školenie, po ktorom sme sa rozdelili a išli na pracovisko. Zoznámili sme sa s klientmi a so sestričkami v zariadení. Začali sme hrať hry a pomáhali sme im s aktivitami, ktoré mali naplánované. O pol druhej sme odišli na hotel. Keď sme sa všetci stretli v hoteli, išli sme na prehliadku mesta a potom na večeru. Na druhý deň sme išli do práce, večer nám profesori vymysleli, že pôjdeme do kina na film Bohemian Rhapsody. V stredu sme ako každý iný deň išli do práce, kde sme robili svoje aktivity ako napríklad maľovanie obrázkov a poobede prišli deti zo škôlky, s ktorými sme sadili kvety. Večer sme išli hrať bowling. Vo štvrtok sme hrali bingo a cvičili sme. Po večeri sme išli na film, ktorý sme si vybrali. V piatok k nám prišiel pes, ktorý spríjemňoval seniorom celý deň. Večer nám dali voľno takže každý mohol isť kde chcel, buď do mesta, alebo na iné aktivity.

V sobotu sme skoro ráno išli na vlak do Ostravy a z tadiaľ sme cestovali do Prahy, kde sme si spravili prehliadku hradu a mesta. Potom nas čakala cesta do Havířova, kde sme išli rovno do izieb a vyčerpaní z celodenného výletu sme išli spať. Nedeľa bola náročná pretože sme išli do Ostravy na motokáry, kde sa chlapci vybláznili a potom sme išli do sveta techniky, kde boli veľmi zaujímavé veci a stroje.

V pondelok sme sa vystriedali a znova sme sa museli zoznamovať s klientmi. Prvý deň na novom mieste bol náročný pretože sme nevedeli ako si na nás zvyknú ale dopadlo to lepšie ako sme čakali. Poobede nám profesori pripravili prvý apríl, že ideme na turistiku čo sa nám vôbec nepáčilo pretože sme boli vyčerpaní po víkende. No nakoniec sme nikam nešli. V utorok bolo pekné počasie, tak sme išli s klientmi na dvor, kde sme si spievali a prechádzali sa. Poobede sme s nimi lepili vrchnáčiky na kartón a vytvárali sme rôzne obrazy. Večer sme išli do mesta, kde sme si zahrali stolný futbal a biliard. V stredu sme boli v práci a keď sme skončili rozdelili sme sa, chlapci išli na exkurziu do pivovaru a my, dievčatá, sme si spravili dámsku jazdu a išli sme na pizzu. V piatok sme sa rozlúčili so seniormi, zaspievali sme si na rozlúčku a odišli sme skôr pretože sme si museli vypisovať dotazníky a baliť kufre.

V sobotu k nám prišla pani, ktorá nás mala na starosti a porozprávali sme si všetky zážitky za tieto dva týždne.

Čakala nás ešte dlhá cesta domov, ale keby som mohla, hneď sa tam vrátim.